Wednesday, August 24, 2011

istimewa buatmu wanita.......majalah AL-ISLAM jun 2011


Image Detail





Terlalu banyak keistimewaan yang ALLAH berikan kepada seorang "wanita". Sedar atau tidak penat lelah yang ditanggung, ada ganjarannya di sisi ALLAH. Berikut antara ganjarannya.......berbanggalah menjadi seorang wanita..

1. " Dunia ini ialah perhiasan dan sebaik - baik perhiasan ialah wanita (isteri yang solehah) " (Riwayat Muslim)

2. Wanita apabila ia sembahyang 5 waktu, puasa di bulan ramadhan, memelihara kehormatan, serta taat kepada suami, maka masuklah mana- mana pintu syurga yang dikehendaki". (Riwayat Ibnu Hibban, Thaburi, Anas bin Malik)

3. " Wanita yang taat pada suami, semua burung di udara, ikan di air, malaikat di langit, matahri dan bulan semuanya beritigfar baginya selama dia masih taat pada suaminya dan diredainya (serta menjaga sembahyang dan puasanya_

4. Dari Muaz bin Jabal bersabda Rasulullah S.A.W, mana- mana wanita yang berdiri di atas kakinya membakar roti untuk suaminya hingga muka dan tanganya kepanasan oleh api, maka diharamkan muka dan tanganya dari api neraka.

5. Tiap- tiap wanita yang menolong suaminya di dalam urusan agama, maka ALLAH masukkan mereka ke dalam syurga lebih dahulu dari suaminya (sepuluh ribu tahun) kerana dia memuliakan suaminya dan menghadapnya"

6. "Ya Fatimah, jika seorang wanita menyapukan minyak ke rambut suaminya dan janggutnya dan memotong kumisnya, mengerat kukunya, diberi minum ALLAH akan dia sungai syurga, diiringi ALLAH baginya sakaratulmaut dan akan didapati kuburnya menjadi sebuah taman dari taman- taman syurga serta dicatatkan Allah baginya kelepasan dari neraka dan selamatlah ia melintasi titian siratulmustaqim.

7. Apabila wanita mengandung jamin dalam rahimya, maka beristigfarlah para malaikat untuknya, ALLAH mencatatkan baginya setiap hari seribu kebaikan dan menghapus baginya seribu kejahatan.

8. " Apabila wanita mulai sakit untuk bersalin, ALLAH mencatatkan baginya pahal orang yang berjihad pada jalan ALLAH.

9. Apabila wanita melahirkan anak, keluarlah dosa- dosa daripadanya seperti keadaaan ibunya melahirkannya.


Image Detail
                                                           

No comments:

Post a Comment